Søk i denne bloggen

mandag 23. april 2012

Verdens bokdag 2012...


I dag er det verdens bokdag. Bøker er så FANTASTISK at de fortjener virkelig en dag  for å hylle dem<3.

Jeg er inspirert av stines notater til å skrive et innlegg om 15 bøker jeg har lest og som jeg alltid vil huske. Jeg sender herved utfordringen videre. 

1. Bibelen
2. Arvesynd serien av Anne Lise Boge. Enkelte Favoritter i serien er bok nr. 3 og nr. 11 som ikke er skrevet omtale om. 
3. Morshjerte serien av Anne Lise Boge. Enkelte favoritter i serien er bok nr. 1615 og 12
4. Harry Potter av J.K. Rowling. Enkelte favoritter i serien er nr.4 og nr. 7
5. La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson
6. Som om ingenting av Katarina Von Bredow 
7. Søskenkjærlighet av Katarina Von Bredow
8. Det er mitt liv! av Katarina Von Bredow
9. Appelsinpiken av Jostein Gaarder. Har skrevet litt om filmen  også her
10. Slottet i Pyreneene av Jostein Gaarder
11. Innhaugs folket ( hele serien) av Anne Karin Elstad. Se mer om det her.
12. Snør det utenfor vinduet ditt også? av Anita Arildsdatter Pedersen
13. Oups bøkene. De kan du lese mer om her og her
14.Ufattelig kjærlighet av Francine Rivers
15. Under de dype skyggene av Løvtunge trær av Kari Fredrikke Brænne. Se boktrailer for filmen her. Jeg er misfornøyd med bokomtalen for der skrev jeg at dette ble ikke en favorittbok.pga. skuffende slutt. Men i ettertid har jeg ombestemt meg.

Så for å hylle bøker enda mer på Verdens bokdag legger jeg ut et bilde dikt<3



5 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Fin liste:-) Noen har jeg lest og andre ikke. jeg tok utfordringen jeg også. ha en fin bokdag:-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Likte listen din:) Noe har jeg lest feks La meg synge deg stille sanger, er bare helt nydelig:) Har ikke lest noe av Katarina Von Bredow, skjønner jeg må gjøre no med det. du hadde jo så mange bøker du likte av henne:)

Ha en flott verdens bokdag dag:)

Pia sa...

Så bra liste! Så morsomt at du også har med Bibelen ;)
Francine Rivers liker jeg også godt, men har ikke lest boka du nevner. Det får ejg gjøre noe med :)
Ønsker deg en glad verdens bokdag!
Pia

Nina C. sa...

Fin liste:)
Håper du har hatt en fin verdens bokdag:)

SV; hehe,det skjønner jeg:) Vi som er bokbloggere har mye av de samme bøker pga lese eksemplarer:) Det merker jeg rundt omkring:)

Stine Marie sa...

Flott liste!
Linda Olssons roman har jeg stående i hylla (på svensk) og den burde jeg snart se til å få lest, for den har stått og støvet ned i flere år nå.